هدف کلی::
1-اهداف و فلسفه مدیریت بازاریابی
2-وظایف مدیران بازاریابی در موسسات
مقدمه:
یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت، بازاریابی و مدیریت بازار می باشد که وظیفه اصلی آن شناخت و ایجاد تعادل بین نیازهای نا محدود و منابع محدود است.
پیتر دراکر:
مدیریت بازاریابی در برگیرنده همه فعالیت های یک سازمان است. پس ]بازاریابی = مدیریت بازار[
1-نیاز:
کمبود و محرومیت که در فرد احساس می شود و
آرامش و تعادل او را جهت ارضا بر هم می زنند.
از مهمترین تئوری های نیاز
(سلسله مراتب نیاز- آبراهام مازلو، تئوری ERG آلدرفر، دو عاملی هرزبرک و ماری)
2-خواسته:
میزان رضایت و ایجاد مطلوبیت دلخواه انسان می باشد. تنوع طلبی و انتظار دستیابی به امکانات رفاهی و بالا بردن سطح زندگی ناشی از خواسته های انسان است.
تفاوت خواسته با نیاز:
-نیاز ثابت است امّا خواسته متنوع و متغیر و گرایش به سوی کالای جدید دارد.
-خواسته راه های رفع نیاز است.
3-تقاضا
جهت ارضای خواسته متناسب با پولی که پرداخت می کند حداکثر رضایت و مطلوبیت بدست می آید. خواسته موقعی تبدیل به تقاضا می شوند که با قدرت خرید پشتیبانی شوند.
4-کالا
هر چیزی که تولید و قادر باشد نیاز فردی یا جمعی مصرف کننده را برآورده سازد. ویژگی کالا تا مشتری پسند شود (طرح، رنگ، بسته بندی، نام مناسب، تلفظ راحت ...)
-کالایی ایده آل: کالایی که بتواند به ارضای کامل مصرف کننده نائل آید.
5-مبادله
تصمیم گیری در خرید و فروش کالا جهت ارضای نیازها از طریق پول یا ارائه کالا با خدمتی انجام می گیرد.
-روش های بدست آوردن کالا (مبادله)
1-خود تولیدی
2-تکدی گری و کمک خواستی از دیگران
3-زورگیری و دزدی
4-مبادله (بهترین روش)
-شرایط لازم تحقق مبادله
1-وجود حداقل دو طرف
2-مورد نیاز و ارزشمند باشد
3-علاقه مندی
4-آزادی
5-توانایی کافی
((مبادله))
* ارزش آفرینی می کند
* هسته مرکزی بازاریابی است
معامله:
واحد اندازه گیری بازاریابی به شمار می رود یک معامله شامل داد و ستد فایده بین طرفین است.
توضیحات
در عصر حاضر از انوع طراحی نوری برای ایجاد روشنایی روزمره استفاده می شود که قسمتی از این طراحی نوری در اختیار طراحان گرافیک قرار گرفته است.
امروزه نور در زمنیه ی گرافیک چنان تنوعی یافته است که کمتر کسی را می توان یافت که برای تبلیغات محیطی از نور پردازی استفاده نکرده باشد. اما طراحان زیادی هستند که تجربه و آگاهی لازم را در مورد خصوصیات و ویژگی های نور ندارند. این مسئله باعث می شود که ایده های خلاقانه آنها به هنگام استفاده و اجرا جلوه ی واقعی خود را نداشته باشد. بنابر این بهتر است که طراح قبل از شروع نور پردازی با ویژگی های و خصوصیات نور و تجهیزات آن آشنا شود تا نور بتواند باعث خلق یک اثر هنری شده و جلوه ی خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.
در این تحقیق سعی شده است که طراحان با نور پردازیها و کاربرد آنها در تبلیغات و استفاده درست از وسایل نور پردازی در جایگاه مناسب با خصوصیات خاص آن آشنا شده و در رشته ی کاری خود حضور مثبت یابند و کارهای نفس به جا گذارند.
- فهرست مطالب -
فصل اول- کلیات تحقیق
مقدمه
اهداف تحقیق
اهیمت و ضرورت موضوع
تعریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی
فصل دوم
پیشینه تحقیق
نور و انواع آن
تاثیرات نور
تأثیر نور بر روی جسم انسان
ارزش و زیبایی نور
منابع روشنایی
جنبه های فیزیکی و روانشناختی نور
فرمت فایل : ورد
تعداد صفحات :72