زپوها

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

زپوها

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

پاور -گیاهان آبزی - راسته آسترالس

 پاور -گیاهان آبزی - راسته آسترالس


مقدمه

بسیاری از گیاهان تیره آستراسه علفی بوده ولی تعداد قابل توجهی از آنها به صورت بوته، پیچان یا درخت هستند.گیاهان این تیره در تمام جهان پراکندگی دارند ولی درمناطق خشک ونیمه خشک تحت حاره وارتفاعات معتدل نیز دیده می شوند. از گیاهان تیره کاسنی، فرآورده هایی مثل روغن های طبخ غذا، تخم آفتابگردان، آرتیشو(کنگرفرنگی)، مواد شیرین کننده وچای های مختلف حاصل می شود که اهمیت اقتصادی دارند.


این راسته مرکب از یک خانوادة بزرگ بهنام آستراسه باپراکندگی بسیار وسیع است.

ایـن خـانواده از 1100 جـنس و 2500گونه تشکیل شده است. این گیاهان علفی، یک ساله، دو سـاله یا چند ساله و یا بوته های دارای قاعدة چوبی یا درختچه هستند که برخی از آنها دارای ریشه های ضخیم و عده ای و برخی دارای ساقه های گوشتی و کاکتوس شـکلند .


خصوصیات گل های راسته آسترالس

هـر گل شامل یک تخمدان زیرین است که دارای یک خانه و حاوی یـک تخمـک بـا تمکـن قاعده ای است . کاسه گل تغییر شکل یافته و به صورت پاپوس درآمده و متشکل از تعدادی مو، کرک، ریشک، فلس یا خار است و گاهی اوقات کم و بیش بـه هـم متـصل شـده انـد . عمل اصلی پاپوس در پراکنده ساختن دانه هاست.

جام گل متشکل از چند (معمـولاً 5) گلبـرگ اسـت کـه بـه هـم اتصال یافته اند. 5 پرچم که میلة آنها به لوله گل اتصال دارد از ناحیة بساک به هـم اتـصال یافته و لوله ای ایجاد  می کنند که خامه از بین آنهـا عبـور می کند ؛خامـه سـاده و دارای کلاله ای دو شاخه است .



خرید و دانلود  پاور -گیاهان آبزی - راسته آسترالس


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.