زپوها

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

زپوها

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

پیدایش کونگ فو توا در ایران

 پیدایش کونگ فو توا در ایران


سرنوشت کونگ فو توآ    KUNG-FU-TO A

سالها بود که استا د براى رهروان از طبیعت ، روح ، انسانها ، جان ، هستى وآرامش سخن مى گفت و ازاین که مجبور بود دیوارهاى بلند شهرها و زندگى ماشینى را تحمل کند  رنج فراوان مى برد ، او مى گفت : روح انسان با این نمایشگاه آهن و دود و آلودگى هوا سازگار نیست و یک روز بى خبر و دور از چشم رهروان  ناپدید  شد و هنوز کسى به درستى نمى داند که استاد کجاست. ولى در هر کجا  که باشد ، قدر مسلم ازسرنوشت شوم TO A  مطلع است و مى داند که رهروان ناآگاه به خاطر منافع مادى چه به روزگار هنرى که سالها زحمت و اندیشه به رایگان در اختیار آنان گذارده بود ، آورده اند .  به خاطر دارم روزى  را که استاد  گفت : TO A  تفاله اى بود که ما آن را بیرون ریختیم تا شاید از بهترینها کسى را بیابیم  تا کلید این راز را به او بسپاریم و امروز TO A  را به شکل بسیار زیبایى که از تصور رهروان فرصت طلب دیروز خارج است مى توان به تصویر کشید بسیار برتر از آن که در اذهان بگنجد .

به این داستان توجه کنید !

چئو پانتو  سالها به  تعلیم رهروان پرداخت و هزاران شاگرد از دور و نزدیک براى آموختن چان( ذن) نزد او مى آمدند ، او شبانه روز به  تعلیم مى پرداخت ولى به جزتعدادى محدود بقیه رهروان به  تعالیم او ازدید استفاده هاى مادى مى نگریستند و آن تعالیم بزرگ را فقط در جهت منافع مادى و کسب قدرت به کارمى برند. استاد که از این سوء استفاده ها  آگاه  بود ، ازآموختن رموز واسرار این مکتب به آنها خوددارى مى کرد ولى مردم دست بردار نبودند وهرآن رمز و راز نوینى مى خواستند. چئو پانتو که چنین دید ، تعدادى گوسفند خرید و به گوسفند دارى پرداخت و هنگامى که گوسفندان  مشغول  چرا بود ند ،  براى  آنها  سخنرانى  مى کرد و  خود  را  استاد گوسفندان مى خواند  ، شاگردان به خیال این  که استاد دیوانه شده از گردش پراکنده شدند و به دنبال روال عادى زندگى  خویش  رفتند و عده اى  نیز بر دیوانگى استاد صحه گذاشتند و گروه اندکى در میان گوسفندان به شنیدن سخنان استاد مى پرداختند ، این گروه آخر پس از اندک زمانى همچون استاد خود سخنور خوبى گشته بودند ....

(  مدارج تکنیک کونگ فو توآ)

اولین شالبند کونگ فو توآ. شال سفید به نشانه آمادگی و ورود به خویشتن خویش است.

دومین شالبند کونگ فوتوآ. شال سبز به نشانه روئیدن درفضای فیزیک بدن.

سومین شالبنند کونگ فوتوآ. شال قهوه ایست به نشانه سوختن در وراء نیروهای فیزیکی و رویاروئی درمیدانهای مبارزه

 

چهارمین شالبند کونگ فوتوآ. شال مشکی است به نشانه عبور از مرز تاریکیها  و رسیدن  به  نور وشناخت دقیق کونگ فووابداع تکنیک می باشد.

 

پنجمین شالبند کونگ فوتوآ. شال قرمز به نشانه  شناخت اسرار تن وروان و علوم  هندسی و ریاضیات و فیزیک و روانشناسی جهان پزشکی وطب سوزنی وچان (ذن ) می باشد.

ششمین شال – شالبند سرخ خط سفید است که در حقیقت نشانه پیر معبد است.

هفتمین شال – شالبند زرد است که این  شال  برای  تنبیه  شاگردان خطا کار  بکارگرفته میشود  وکسی که در معابد شا ل زرد برکمرداردهمه اورا می شناسند چون می دانند از طرف استاد  بدلیل خطای  بزرگی که از او سرزده تنبیه شده است .

معانی ومفهوم شالبند سبزخط سفید

شالبند خط سفیدیعنی  شاگرد به اصول فنی (فیزیکی ) حرکات آشنائی دارد ومراحل کامل مبارزه را نیاموخته،شالبند خط  سفید ارتباط مستقیم با درجات نصب شده روی لباس دارد، بطور مثال هفت خط برای  شالبند سبزدرنظر گرفته شده که اگر شاگرد مراحل مبارزه هر خط را آموخته  باشد خط  قرمز وسط خط  قبلی را پرمیکند. بعد ازاینکه کلیه هفت خط قرمز شد خط سفید روی شالبندن برداشته میشود وسبز کامل جای آنرا میگیرد. مثلا آخرین مبارزه  شالبند سبز مبارزه شاگرد با هفت نفرازهم ردیفان می باشداشتباها بعضی ازرهروان  تصور میکنند  که در این مبارزه باید بدن تحمل ضربات  این هفت نفررا داشته باشد درحالیکه شخصیکه  در وسط قرار گرفته با  درایت و تیزهوشی باید  بتواند در مقابل حملات هفت مهاجم   تکنیک و  تاکنیک مناسب را اتخاذ و کمترین  صدمه  فیزیکی را داشته  باشد این مبارزه با اجرای هفت تکنیک کاری به تشخیص استاد  متوقف میشود.لازم به تذکراست که در این مبارزه بغیر از کاپ(محافظ بیضه) هیچیک از افراد حق استفاده از سپر وکلاه ودستکش را ندارند.


خرید و دانلود  پیدایش کونگ فو توا در ایران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.