زپوها

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

زپوها

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

کتاب اصلاحات از دیدگاه اسلام

 کتاب اصلاحات از دیدگاه اسلام



با فرمت exe.

مقدمه‌

اصلاحات‌، از ضروری‌ترین‌ و مسلّم‌ترین‌ تعالیم‌ است‌ که‌ به‌ صورت‌تکلیفی‌ فردی‌ و اجتماعی‌ تبیین‌ شده‌ و گستره‌ و قلمروی‌ آن‌ همه‌ امور را

در بر می‌گیرد؛ اموری‌ چونان‌ مسائل‌ فردی‌ و مسائل‌ میان‌ افراد، مسایل‌خانوادگی‌ و مسائل‌ اجتماعی‌ و گروهی‌ و در مسایل‌ اجتماعی‌ نیز اصلاحات‌اسلامی‌، همه‌ بخش‌های‌ جامعه‌ را فرا می‌گیرد. از محیط‌ زیست‌ و مسائل‌زندگی‌ مردم‌ و شهرها گرفته‌ تا مسائل‌ فرهنگی‌، تربیتی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌ و...همه‌ در موضوع‌ اصلاحات‌ قرار می‌گیرد. از نظر انسان‌ِ دینی‌ هیچ‌ پدیده‌ یارویداد یا فرد یا گروهی‌ از قلمروی‌ اصلاحات‌ بیرون‌ نیست‌ و تعهّد دینی‌ ومسؤولیت‌های‌ خدایی‌، انسان‌ دین‌ باور را برمی‌انگیزد تا برای‌ سامان‌ بخشیدن‌به‌ همه‌ جنبه‌های‌ حیات‌ انسان‌ بکوشد و برای‌ زدودن‌ هر نابسامانی‌، ناهنجاری‌،واپس‌گرایی‌ و تباهی‌ و فسادی‌ تلاش‌ کند و نقصان‌ و ناتوانی‌ و نادانی‌ را ازدامن‌ فرد، خانواده‌ و جامعه‌ بزداید و سراسر اجتماع‌ را به‌ سامانی‌ در خور وشایسته‌ برساند و این‌ سخن‌ والای‌ پیامبر بزرگوار را راهگشای‌ زندگی‌ خویش‌قرار دهد:

اَصْلَح‌ النّاس‌ِ اَصْلَحهم‌ لِلنّاس‌  

صالح‌ترین‌ انسان‌ها، اصلاح‌طلب‌ترین‌ آنان‌ است‌.

اهمیت‌ اصلاحات‌ در هر بخش‌ یا قلمرو، متناسب‌ با نابسامانی‌ و یا ضرر وزیانی‌ است‌ که‌ از آن‌ بخش‌ نصیب‌ جامعه‌ یا افراد می‌گردد. پس‌ پیش‌ از اقدام‌ هراصلاحی‌، باید این‌ سنجش‌ انجام‌ گیرد و پایه‌ و درجه‌ اهمیت‌ اصلاحات‌مشخص‌ شود.


خرید و دانلود  کتاب اصلاحات از دیدگاه اسلام


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.