زپوها

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

زپوها

دانلود کتاب، جزوه، تحقیق | مرجع دانشجویی

سینوهه

 سینوهه


یکی از قسمت های شگفت آور کتاب این است که در مصر باستان ، فرعون های مصر بدست پزشکان خود به قتل می رسیدند و قسمت های مفید دیگر که در کتاب وجود دارد مربوط به توسعه علم پزشکی در کشورهای خاورمیانه بخصوص کشور مصر است. از دیگر فواید دیگر کتاب وقوف بر تواریخ باستانی بعضی از کشورهای خاورمیانه است که در برخی از تواریخ عمومی حتی نام آنها را ننوشته اند ولی در کتاب سینوهه از تاریخ باستانی ملت هایی جون : هاتی ، میتانی ، و کوش وغیره اطلاعات به نسبت مبسوطی بدست می آید.این کتاب در 566 فصل به وقایع آن زمان پرداخته است.

بخشی از کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون :

وسیله معالجه من کارد بود و هر دفعه قبل از اینکه کارد را بکار ببرم آن را در آتش مطهر می نمودم و خود راهم طبق رسم دارالحیات مطهر می کردم. یکروز مرد کوری نزد من آمد ، و معلوم شد که مدتی است که نزد اطبای سوریه معالجه می کند و مرض او بدتر می شود. وسیله ای که آنها برای درمان کوری آن مرد بکار می بردند آب دهان بود و خاک را با آب دهان میالودند و روی چشم وی می گذاشتند.

ولی من برای معالجه آن مرد ، سوزن بکار بردم و اول سوزن را در آتش نهادم و بعد از اینکه مطهر شد بوسیله آن چشم وی را معالجه کردم و او بینا شد. به قدری این موضوع کمک به شهرت من کرد که در تمام شهر از میر مرا نماینده خدایان دانستند و گفتند همانگونه که خدایان می توانند به نابینا چشم بدهند سینوهه نیز به آنها چشم می دهد ….


خرید و دانلود  سینوهه


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.